POLITYKA BEZPIECZEŃSTWA

Kampania społeczna

BIP

eporadnia PORADNIA

strona fecebook FACEBOOK

strona MCO MCO

 

 

Wczesne wspomaganie rozwoju

 DZIAŁ WCZESNEJ INTERWENCJI
JESTEŚMY ZESPOŁEM PSYCHOLOGÓW I PEDAGOGÓW PRACUJACYCH NA RZECZ MAŁEGO DZIECKA I JEGO RODZINY. OBEJMUJEMY SWOJĄ OPIEKĄ DZIECI OD 0 DO 7 ROKU ŻYCIA. ZAPEWNIAMY POMOC PSYCHOLOGA, PEDAGOGA I LOGOPEDY W ZAKRESIE WCZESNEGO WYKRYWANIA NIEPRAWIDŁOWOŚCI W ROZWOJU PSYCHICZNYM, RUCHOWYM, EMOCJONALNY I  MOWY.
RODZICU!!!
  • Jeśli Twoje dziecko urodziło się przedwcześnie, z niską wagą, obciążonym wywiadem okołoporodowym, niskim wynikiem w skali Agar (0-4 punktów),
  • Jego rozwój psychoruchowy w pierwszym roku życia przebiega z opóźnieniem (siadanie, raczkowanie chodzenie),
  • Często chorowało we wczesnym dzieciństwie,
  • Niepokoi Cię zachowanie Twojego dziecka w sferze ruchowej, emocjonalnej czy poznawczej,
  • Dziecko wykazuje „dziwne”, niepokojące zachowania (nie nawiązuje kontaktu wzrokowego, często wzbrania się przed kontaktem dotykowym, traci zainteresowanie otoczeniem, bawi się zabawkami niezgodnie z ich przeznaczeniem, w sposób dla siebie specyficzny, nie reaguje na polecenia słowne i swoje imię, następuje regres rozwoju mowy, mowa przestaje służyć komunikowaniu się z otoczeniem),
  • Wydaje Ci się, że nie potrafi skupić uwagi na jednej czynności – ma problemy z koncentracją,
  • Słabo zapamiętuje krótkie wierszyki,
  • Niechętnie rysuje, przekłada ołówek z ręki do ręki, wykazuje słabą sprawność manualną,
  • Nie lubi klocków, nie interesują go układanki przeznaczone dla  wieku,
  • Jest Twoim zdaniem mało sprawne ruchowo, ma problemy z samodzielnym wykonywaniem takich czynności jak jedzenie, ubieranie, toaleta, z trudem opanowuje czynności wymagające koordynacji ruchów (np. jazda na rowerze),
  • Operuje ubogim zasobem słowno-pojęciowym, nieprawidłowo buduje swoje wypowiedzi, zniekształca wyrazy, głoski, nagle zaczyna się jąkać,
  • Miewa nagłe napady złości,
  • Reaguje lękowo, często nieadekwatnie do sytuacji,
  • Jest nieśmiałe, wycofujące się lub nadmiernie ruchliwe,
  • Moczy się w nocy,
  • Ma problemy z nawiązywaniem prawidłowych relacji z otoczeniem i rówieśnikami,
  • Napotyka trudności w przyswajaniu treści programowych przewidzianych dla 6 –latków,
ZDIAGNOZUJEMY  PROBLEM, USTALIMY FORMY POMOCY I SPOSOBY ICH REALIZACJI. NIE CZEKAJ, AŻ PROBLEM CIĘ PRZEROŚNIE, PRZYJDŹ, POROZMAWIAJ JUŻ DZIŚ. ZAPRASZAMY.
PSYCHOLOG, PEDAGOG,   LOGOPEDA PODPOWIE CI, JAK:
  • Bawić się z dzieckiem,
  • Rozmawiać,
  • Pobudzać jego zainteresowania otaczającym światem,
  • Ułatwić nawiązywanie kontaktów z rówieśnikami,
  • Zachęcić do podejmowania twórczości plastycznej,
  • Kształcić umiejętność dowolnego skupiania uwagi, ucząc cierpliwości i wytrwałości,
  • Rozwijać poczucie własnej wartości,
  • Zmniejszać napięcie, lęk, niepewność,
  • Wprowadzać zasady, ustalać granice, być stanowczym i konsekwentnym w kontakcie z dzieckiem,
  • Stymulować rozwój mowy, zapobiegać nieprawidłowościom.
 
Pracownicy działu: PSYCHOLOG - mgr A. Kalbarczyk-Wanot
 

PSYCHOLOG oligofrenopeda - mgr I. Jaźwa

  PSYCHOLOG - mgr M. Sromek
 

PSYCHOLOG - mgr J. Gajda-Dziuba

 

PEDAGOG  – mgr B. Górnik

 

PEDAGOG - mgr A. Krzystyniak

  PEDAGOG- mgr E. Morawiec
  LOGOPEDA- mgr Z. Surdziel
 

REHABILITANT- mgr I. Adamczyk

Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Tychach
ul gen. Andersa 16 43-100 Tychy